Voleu aprendre a fer cavalls

El passat dimecres 6 de maig ens vam trobar una bona colla per fer el taller de cavalls.

Mares, pares i àvies disposats amb els seus pals,  mitjons,  llanes, feltre ,  fil i agulla, van teixir i omplir de color la sala .

Les primeres enfilades i les primeres puntades van anar passant a poc a poc, però mica en mica tot va anar agafant forma. El pas del mitjó sense res a veure que la transformació era prou ràpida va fer que les enfilades i les puntades agafessin precisió.

El cavall agafa forma i les converses, preguntes, comentaris també; “.. quin color poso? ” ” ..li agradarà així , no millor d’un altre manera …” “..el podem acabar?..” ” ..si, si m’agradaria ..”

”  …els meus nets estaran molt contents..” ” …ja el veuràs quan el vegi…” ” … no se cosir però crec que m’agradarà…” “…ara que ja en se en faré per els altres nets…”

Això i molt més es el que es va anar sentin durant el taller i una vegada més el Teler continua teixint un tapís de mil colors. Aquest cop els cavalls van ser els protagonistes.

” Tricotrí, tricotrà fem del créixer una aventura”

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Material per fer el cavall

Un pal de fusta  rodo d’uns 75 cm, un mitjó gran ( color a gust ), farciment de coixí, una mica de llana, feltre de colors, una baieta tipo vileda,  algun retall de roba, fils de colors i cola de contacte.

Elaboració 

Omplir el mitjó amb el farciment de coixí  ( que quedi ben ple, així tindrà més cos) un cop ple enganxem el mitjó al pal amb una mica de cola de contacte. Seguidament aquesta part la rematem amb unes puntades de dalt a baix. Agafem el retall de roba i envoltem aquesta part, donen novament unes puntades ( aquestes una mica més petites).

La baieta la tallem per fer la cresta, que queda cosida de dalt a baix per una banda i per l’altre.

Casi tenim mig cavall fet.

Amb el feltre de colors, es combina a gust tallant orelles, ulls i els orificis del nas.

Aquests els cosim combinant els fils de colors, quan més color més divertit.

Només falta la llana, que serà la cabellera , ha de quedar ben forta, ha de quedar centrada entre les orelles.

El toc final serà fer-li una boca ben simpàtica i ja el tenim a punt per començar a còrrer.

DSCN1960

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s